19 de maig 2011

El cap de llista del GIIS de Súria es reuneix amb el director general de Ferrmed

La trobada ha servit per a conèixer detalls de la connexió directa del tràfic per ferrocarril de les mercaderies de Súria amb el mercat europeu


Santi Filló i Joan Amorós durant la trobada. Foto: GIIS

La connexió del tràfic de mercaderies de Súria a l'ample de via europeu de ferrocarril –amb accés directe al mercat europeu i als principals ports de la mediterrània– precisaria d'una inversió que oscil·laria entre els 100 i els 150 milions d'euros, segons estimacions expressades pel director general de Ferrmed, Joan Amorós, en el transcurs d'un dinar de treball mantingut amb Santi Filló, candidat del Grup Independent de Súria (GIIS) a l'alcaldia de Súria.

Ferrmed és l'associació, sense ànim de lucre, que té per objectiu l'impuls del Gran Eix Ferroviari de mercaderies Escandinàvia - Rin - Rodan - Mediterrània Occidental i que, al mateix temps advoca per un desenvolupament més sostenible mitjançant la reducció i la pol·lució i de les emissions de gasos que afecten el canvi climàtic.

El cap de llista del GIIS a l'alcaldia de Súria, Santi Filló, explica que "des del nostre partit hem volgut conèixer, de primera mà, quina és l'estat del corredor del mediterrani, les possibilitats que s'obren amb la connexió futura del tràfic mercaderies des de Súria amb la resta d'Europa, i quins recursos caldrien per dur-lo a terme". Un altre objectiu de la trobada era mostrar Ferrmed el suport incondicional del GIIS a aquesta iniciativa. Per a Santi Filló, "no hi ha temps a perdre i hem de posar, tots plegats, fil a l'agulla. És una oportunitat històrica que no podem desaprofitar".

L'empresa minera Iberpotash, que explota els centres de producció de potassa dels municipis bagencs de Súria i Sallent, ha anunciat un important pla d'inversió que es traduiria en la creació del tercer focus de la indústria química a Catalunya després dels establerts a Tarragona i Flix. El pla d'inversió, anomenat Phoenix, d'Iberpotash contemplaria destinar fins als 600 milions d'euros fins el 2020 el que es traduiria en la creació de centenars de nous llocs de treball i la implantació de noves empreses i indústries.

ICL Group, la matriu d'Iberpotash, ja ha aprovat la primera fase del pla d'inversió i suposarà un desemborsament de 200 milions d'euros en els tres propers anys; una segona fase contemplaria una inversió mes important que es traduiria en la creació de centenars de nous llocs de treball i la implantació de noves empreses i indústries.

La companyia minera ha presentat recentment el seu pla de futur al president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, a qui ha exposat la necessitat de la connexió amb el corredor del mediterrani, projecte que ha estat impulsat per Ferrmed.

El director general de Ferrmed, Joan Amorós, va exposar en Santi Filló que una de les opcions que millor s'adaptarien a les necessitats d'Iberpotash passaria per la connexió, des de la via de Renfe a Manresa, amb la línia de mercaderies d'amplada europea que circula pel terme municipal de Cerdanyola del Vallés. Segons Amorós, "d'aquesta manera ens estalviaríem que les mercaderies hagin d'anar fins a Barcelona".

Arxiu del blog