El
grup de govern proposa fer una prestació directa del servei de neteja, per
baixar costos. Es fa aquest plantejament perquè el contracte es troba en el
primer any de pròrroga que finalitza aquest 29 de juliol de 2012, podent per
tant ser denunciat posant fi a la concessió o bé prorrogat per períodes anyals
fins al dia 29 de juliol de 2014.
Informació
aportada pel secretari a preguntes del GIIS a la reunió de la comissió
informativa.
- Reducció
del 12,5 % d’hores de neteja de 240 h/setmanals a 210 h setmanals
- Han
arribat a un acord amb els sindicats i treballadors per subrogar al servei
- No hi ha traves legals per aquest tipus de
contractació.
- Li
manifestem que l’estalvi tot i no ser el que es preveu serà important.
- Segons
el secretari externalitat el servei no s’aconseguiria un estalvi considerable.
COST ACTUAL DEL
CONTRACTE AMB PRESTACIÓ INDIRECTA
|
|||||||
cost mensual
|
15.316,81
|
||||||
cost anual
|
183.791,72
|
||||||
COST PREVIST AMB
GESTIO DIRECTA PER L'AJUNTAMENT
|
|||||||
SOUS
|
77.836,67
|
||||||
SEG. SOCIAL
|
24.557,47
|
||||||
COST ANUAL
|
102.394,14
|
||||||
Despeses
generals:Material i Roba
|
10.000,00
|
||||||
cost anual
|
112.394,14
|
||||||
estalvi
|
71.397,58
|
38,85
|
|||||
Notes
|
|||||||
188,755,70
|
|||||||
El cost previst en gestió
directa, incorpora una disminució de jornada del 6,67%
(distribució hores
actuals)
|
|||||||
El cost de roba i
material es simplement estimatiu
|
|||||||
Al cost de gestió
directa caldria repercutir-hi les
despeses indirectes de gestió administrativa
|
|||||||
i de supervisió
|
PROPOSTA DE POSICIONAMENT GIIS:
Estem d’acord amb el
plantejament que s’ha fet de la reestructuració del servei de la neteja atenent
a una seguit de condicionants que s’han complert, tot i que ens hagués agradat
tenir una altre alternativa, obrir un
concurs públic per subcontractar el servei,
per poder tenir un comparatiu
1.- Jurídicament ens
ha informat el secretari que hi ha una base legal perquè l’Ajuntament pugui
gestionar directament el servei.
2.- Els treballadors,
sindicats i ajuntament han arribat a un
acord per la prestació del servei que passaran a personal indefinit no fixa.
3.- L’estalvi tot i que
al nostre entendre no serà el que ens han donat de 71.397, 58 €. considerem serà significatiu.
4.- Recordar que s’ha
d’implementar un sistema de supervisió per garantir la qualitat del servei. Tal
com vàrem recomanar en la comissió informativa.
5.- S’han respectat els terminis per la
rescissió del contracte i no hi ha cap clàusula de penalització a l’antiga
empresa concessionària de la neteja.
Finalment us demanem
que presenteu d’aquí a 6 mesos un raport al ple informant de la gestió del
servei.
Aquesta va ser la nostra intervenció en el Ple extraordinari de 31 de juliol, i el nostre vot ha estat favorable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada