01 d’agost 2012

Prestació directa del servei de neteja


El grup de govern proposa fer una prestació directa del servei de neteja, per baixar costos. Es fa aquest plantejament perquè el contracte es troba en el primer any de pròrroga que finalitza aquest 29 de juliol de 2012, podent per tant ser denunciat posant fi a la concessió o bé prorrogat per períodes anyals fins al dia 29 de juliol de 2014.
 
Informació aportada pel secretari a preguntes del GIIS a la reunió de la comissió informativa.
-       Reducció del 12,5 % d’hores de neteja de 240 h/setmanals a 210 h setmanals
-       Han arribat a un acord amb els sindicats i treballadors per subrogar al servei
-       No  hi ha traves legals per aquest tipus de contractació.
-       Li manifestem que l’estalvi tot i no ser el que es preveu serà important.
-       Segons el secretari externalitat el servei no s’aconseguiria un estalvi considerable.
COST ACTUAL DEL CONTRACTE AMB PRESTACIÓ INDIRECTA









cost mensual

15.316,81



cost anual


183.791,72

















COST PREVIST AMB GESTIO DIRECTA PER L'AJUNTAMENT









SOUS


77.836,67



SEG. SOCIAL


24.557,47



COST ANUAL

102.394,14










Despeses generals:Material i Roba
10.000,00



cost anual


112.394,14










estalvi


71.397,58
38,85
















Notes













Amb el nous tipus d'iva  el cost anual fora de 
188,755,70









El cost previst en gestió directa, incorpora una disminució de jornada del 6,67%
(distribució hores actuals)







El cost de roba i material es simplement estimatiu










Al cost de gestió directa caldria repercutir-hi  les despeses indirectes de gestió administrativa
i de supervisió 






 

PROPOSTA DE POSICIONAMENT GIIS:
Estem d’acord amb el plantejament que s’ha fet de la reestructuració del servei de la neteja atenent a una seguit de condicionants que s’han complert, tot i que ens hagués agradat tenir una altre alternativa,  obrir un concurs públic per subcontractar el servei,  per poder tenir un comparatiu
1.- Jurídicament ens ha informat el secretari que hi ha una base legal perquè l’Ajuntament pugui gestionar directament el servei.
2.- Els treballadors, sindicats i ajuntament  han arribat a un acord per la prestació del servei que passaran a personal indefinit no fixa.
3.- L’estalvi tot i que al nostre entendre no serà el que ens han donat de  71.397, 58 €. considerem serà significatiu.
4.- Recordar que s’ha d’implementar un sistema de supervisió per garantir la qualitat del servei. Tal com vàrem recomanar en la comissió informativa.
 5.- S’han respectat els terminis per la rescissió del contracte i no hi ha cap clàusula de penalització a l’antiga empresa concessionària de la neteja.

Finalment us demanem que presenteu d’aquí a 6 mesos un raport al ple informant de la gestió del servei.

Aquesta va ser la nostra intervenció en el Ple extraordinari de 31 de juliol, i el nostre vot ha estat favorable.



Arxiu del blog