09 de març 2013

Intervenció de Joan Castellà, regidor de Via Pública i Seguretat Ciutadana, al ple municipal del 27/03/13



Bona tarda.
Donat el terrabastall que estem patint aquests últims darrers dies, concretament per part d’un grup polític contra la meva persona i contra la meva família, us voldria dir quelcom i al mateix temps contestar una pregunta formulada per aquest partit.
Mireu, al barri Vall Florida s’està duent a terme una obra, un mur de contenció, a casa d’un familiar directe d’una regidora del GIIS. Per poder treballar amb comoditat, m’han demanat a mi, com a propietari del camp del costat, que està sembrat i amb un blat que fa un pam d’alçada, poder-hi entrar i treballar amb maquinària pesada. La meva resposta sempre és la mateixa: “Sí, home. Sí. Feu. Cap problema”. Doncs bé, la mateixa resposta és la que vaig donar quan em varen demanar poder col·locar terres procedents del túnel [de la rampa de Cabanasses].
Els vaig ensenyar varis lloc possibles i no vaig posar cap problema quan es tractava de casa meva, sempre i quan tinguin els permisos corresponents i va ésser l’enginyer de l’empresa qui va redactar el projecte i sol·licitar el permís corresponent. Jo recordo haver-los ensenyat sis llocs més. Dos, a la zona d’Els Tractets; un, al camp de la bota i tres més en zones properes a Can Torres. Cap d’aquests llocs és de la meva propietat, ni de cap familiar directe, ni indirecte.
La forma més ràpida per aconseguir permís en aquest tipus d’obres és que es faci en un camp de cultiu i que no sobrepassi els 10.000 metres cúbics, com és el cas. Si hi ha arbres o és zona forestal, la burocràcia ho complica i s’allarga força. Dos d’aquests llocs, els propietaris respectius ho varen desestimar i els altres docs llocs d’Els Tractets hi han arbres per tallar. Però a Can Torres hi havia un lloc que semblava que anava per bon camí.
A resultes de la intervenció del grup GIIS del passat ple ordinari, que si bé tenen molt poc coneixement del territori, si varen mostrar força mala fe i desconfiança contra aquesta activitat, l’empresa gestora d’aquestes terres, assabentada que un grup de l’oposició vol polititzar aquest afer, ha decidit, i així ho ha comunicat al representant de Can Torres i a mi mateix, que de moment no vol començar cap altre projecte a cap finca de Súria.
Sembla ser que aquests dies que l’obra ha estat aturada han aconseguit permisos en pobles veïns. Crec que el problema de fons és la gelosia i la rancúnia d’haver perdut masses eleccions municipals i, a més a més, que el terreny en qüestió sigui meu.
No sé si ens hem de plantejar també a quina empresa d’ascensors hem d’avisar els de l’Ajuntament; a quin taller mecànic del poble portem a reparar els vehicles, fins ara ho hem repartit pels dos, o a quina de les dos estacions ITVs del Bages fem les revisions oportunes. Ah! Per cert, l’obra que he parlat al barri de la Vall Florida, promoguda per un familiar molt directe amb la regidora del GIIS, és una obra il·legal. No té llicència d’obres i aquest migdia [dimecres] ni tan sols havia sol·licitat el permís. Ha anat el tècnic municipal i els ha dit que parin i sol·licitin llicència. Gràcies.


Arxiu del blog