17 de març 2013

Últims pensaments de la Montse Llop



EL SOMNI QUE ES REPETEIX
Febrer 2013
Estic volant, alt i a tota velocitat, no se com ho faig, però ho faig, sembla com si m’hagués volatilitzat i el meu cos formi part de l’aire, sí,  això és el que passa soc com una brisa transparent  i juganera  que vola traspassant els cossos a tota velocitat. Intento parar però no puc, estic accelerada, espitosa. Ho cobreix tot un tel    d’ or vell i  tot brilla de manera suau, les llums, les llàgrimes, el dolor.
L’escena s’ha repetit en mil ocasions dins del meu cervell i suposo que finalment s’ha fet realitat, segueixo volant fins arribar sense problema fins els vitralls que hi ha als dos costats de l’església i veig per fi el meu taüt entro dins i em veig a mi mateixa estesa amb les mans sobre el pit, pàl·lida. M’han posat una camisa negra i uns pantalons. No he quedat malament del tot, o almenys això vull pensar, encara que el meu cos durant aquests anys s’ha transformat acceleradament. Els tractaments de “bellesa” no han tingut l’èxit volgut i per això estic aquí a cos present.
En el primer banc hi son els de casa, els que han patit amb mi tot aquest llarg procés, però  us dic que ha valgut la pena, sobretot perquè durant aquest temps he pogut gaudir de tot lo meravellós que te la vida, dels riures del Jordi i de la Mariona, i de la bona companyia del Josep i dels bons menjars de la Mary.
Ho he fet, suposo que ho he fet, i he enviat a ultima hora unes quantes notes de comiat a amics íntims i unes quantes notes de no “cal que vinguis al meu enterrament, no has estat a l’alçada de les circumstàncies”, m’he divertit veient les seves cares, sí les he vist, estic segura que han pensat que tantes dosis de quimio m’ha afectat el cervell i m’han perdonat la vida amb aquell posat digne d’incomprensió.
Venjança? No ho se. Suposo que una vegada morta no cal seguir sent hipòcrita, o potser si em de seguir fins l’infinit jugant amb el noble art de la diplomàcia, així és la vida, però si jo ja sóc morta, o no?
Reclamo el dret d’admissió.

Arxiu del blog