Es hora i cal donar sortida
a un sector que ha viscut durant mes de
trenta anys sense acabar d’encabir-se dins la llei del sòl. I aquest és l’objectiu regularitzar l’ urbanització preexistent des de 1981 consolidada en més de
dues terceres parts i “amb clara vocació
d’esdevenir una urbanització, tal com es documenta i detalla al projecte de
Modificació de Normes Subsidiàries”.
Per legalitzar
aquesta situació en l’informe aportat per l’Ajuntament en el ple de març de
2011, es realitza un entrevista amb el Subdirector
d’Urbanisme el 10/03/2011 per regularitzar aquesta situació “es fa
constar que no es pot emmarcar la situació urbanística irregular com si fos de
les dues darreres parcel·les edificades sinó també de les sis anteriors, de les
quals no disposen de cèdules d’habitabilitat, no tenen les edificacions
inscrites al Registre de la Propietat per inexistència de Certificats d’obra
acabada, totes estan en situació de fora d’ordenació, etc.”
Per tot això es
proposa a l’Ajuntament la redacció d’una modificació puntual del planejament de
Súria, canviant la classificació de no urbanitzable a urbà, assumint la
redacció d’un projecte de reparcel·lació per aconseguir les cessions de
sistemes i d’aprofitament mig que exigeix la pròpia llei, i també assumint amb
quotes d’urbanització a càrrec dels propietaris directament beneficats.
En el ple de setembre
de 2011 s’aprova inicialment la modificació de normes i s’obre el període d’informació
pública i període per presentar les
al·legacions que es considerin convenients.
En aquest període es
presenten 17 al·legacions, quatre del nostre grup GIIS. Totes les al·legacions
han estat desestimades.
En el redactat de la
memòria explicativa de la modificació puntual es va obviar
incomprensiblement la inclusió de l’acta del ple de 28 de maig de 1982 i en
el que hi ha el compromís formal i solemne
per part del promotors del sector a
cedir la finca nº 9 a l’Ajuntament i a realitzar les costes d’urbanització i les
de redacció de Pla Especial. Cal tenir en compte que un dels promotors és
familiar directe del propietari de la finca nª 9, al qui en el ple
extraordinari de 14 de maig, el nostre grup va demanar que es retirés de la
sala de Plens al exercir actualment com a Regidor i entenen que era part
interessada.
Segons el Secretari
no era necessari, primer perquè la finca nª 9 ha estat retirada de l’ àmbit d’actuació,
segon perquè no hi ha incompatibilitat del Regidor amb els interessos generals.
Respecte a la nostra
al·legació a la cessió de la finca nº 9, la llei 3/2009 fa que sigui possible la
redistribució material dels terrenys al seu equivalent valor econòmic, però no sabem i no s'ha respost el motiu en que no es té en compte l’acte de ple que fem
referència ni en document "històric" del ple de març de 2011 ni en últim expedient.
Tres són les modificacions
que cal tenir en compte: El passar d’un 10% d’aprofitament mig a un 15%;
paràmetres de parcel·la mínima; i la documentació de l’ impacte a les
actuacions de les finances públiques, manteniment residual.
El nostre vot va ser
favorable.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada