21 de maig 2012

Aprovació provisional de la 11ª. Modificació de NNSS de Torrent fondo


Es hora i cal donar sortida a un sector  que ha viscut durant mes de trenta anys sense acabar d’encabir-se dins la llei del sòl.  I aquest és l’objectiu  regularitzar l’ urbanització  preexistent des de 1981 consolidada en més de dues terceres parts i “amb clara vocació d’esdevenir una urbanització, tal com es documenta i detalla al projecte de Modificació de Normes Subsidiàries”.
Per legalitzar aquesta situació en l’informe aportat per l’Ajuntament en el ple de març de 2011,  es realitza un entrevista amb el Subdirector d’Urbanisme el 10/03/2011 per regularitzar aquesta situació  “es fa constar que no es pot emmarcar la situació urbanística irregular com si fos de les dues darreres parcel·les edificades sinó també de les sis anteriors, de les quals no disposen de cèdules d’habitabilitat, no tenen les edificacions inscrites al Registre de la Propietat per inexistència de Certificats d’obra acabada, totes estan en situació de fora d’ordenació, etc.”
Per tot això es proposa a l’Ajuntament la redacció d’una modificació puntual del planejament de Súria, canviant la classificació de no urbanitzable a urbà, assumint la redacció d’un projecte de reparcel·lació per aconseguir les cessions de sistemes i d’aprofitament mig que exigeix la pròpia llei, i també assumint amb quotes d’urbanització a càrrec dels propietaris directament beneficats.
En el ple de setembre de 2011 s’aprova inicialment la modificació de normes i s’obre el període d’informació pública  i període per presentar les al·legacions que es considerin convenients.
En aquest període es presenten 17 al·legacions, quatre del nostre grup GIIS. Totes les al·legacions han estat  desestimades.
En el redactat de la memòria explicativa de la modificació puntual es va obviar incomprensiblement  la inclusió  de l’acta del ple de 28 de maig de 1982 i en el que hi ha el compromís formal i  solemne per part del promotors  del sector a cedir la finca nº 9 a l’Ajuntament i a realitzar les costes d’urbanització i les de redacció de Pla Especial. Cal tenir en compte que un dels promotors és familiar directe del propietari de la finca nª 9, al qui en el ple extraordinari de 14 de maig, el nostre grup va demanar que es retirés de la sala de Plens al exercir actualment com a Regidor i entenen que era part interessada.
Segons el Secretari no era necessari, primer perquè la finca nª 9 ha estat retirada de l’ àmbit d’actuació, segon perquè no hi ha incompatibilitat  del Regidor amb els interessos generals.
Respecte a la nostra al·legació a la cessió de la finca nº 9, la llei 3/2009 fa que sigui possible la redistribució material dels terrenys al seu equivalent valor econòmic, però no sabem i no s'ha respost  el motiu en que no es té en compte l’acte de ple que fem referència ni en document "històric" del ple de març de 2011 ni en últim expedient. 
Tres són les modificacions que cal tenir en compte: El passar d’un 10% d’aprofitament mig a un 15%; paràmetres de parcel·la mínima; i la documentació de l’ impacte a les actuacions de les finances públiques, manteniment residual.
El nostre vot va ser favorable.


Arxiu del blog