29 de setembre 2011

L’Ajuntament de Súria aprova per unanimitat una moció en favor de la construcció del corredor ferroviari del mediterrani a la Catalunya Central

La moció ha estat presentada pel GIIS

El consistori surienc demanarà al Consell Comarcal del Bages que s’afegeixi a la iniciativa

Súria, 29 d’octubre de 2011. El ple de l’Ajuntament de Súria va aprovar ahir dijous una moció presentada pel Grup Independent de Súria (GIIS) en favor de la construcció del corredor ferroviari del mediterrani a la Catalunya Central. La moció ha estat aprovada per unanimitat dels 13 regidors de la corporació municipal -el 7 regidors de l’equip de govern municipal (CiU, 4; AIS, 2 i ERC)- i els 3 regidors del GIIS i els 3 regidors del PSC, respectivament.
El cap de llista del GIIS, Santi Filló, ha expressat la seva satisfacció per l’aprovació per unanimitat de la moció presentada ahir dijous pel seu partit. Per a Santi Filló “és en moments com aquest, de greu crisi, quan els grups polítics hem de treballar de valent, posar fil a l’agulla i sumar esforços. És el que espera la ciutadania de nosaltres”.
L’Ajuntament de Súria també traslladarà aquest acord municipal als representants del Govern central a Catalunya al mateix temps que demanarà al Consell Comarcal del Bages s’afegeixi a aquesta iniciativa i que en faci difusió a tots els pobles de la comarca, a fi i efecte que es manifestin en el mateix sentit.
La connexió amb el corredor mediterrani a la Catalunya Central és de vital importància per al desenvolupament econòmic; diferents representants empresarials i sindicals ja l’han reclamat.
La companyia minera Iberpotash, filial d’ICL Iberia, del grup israelià ICL, compta amb centres de producció de potassa als municipis bagencs de Súria i Sallent i ha anunciat un pla d’inversions -anomenat Phoenix- que, en vàries fases i fins el 2014, pot arribar fins els 600 milions d’euros.
Phoenix, contempla una primera fase d’inversió propera als 200 milions d’euros dels que ja s’han aprovat 160 milions i té per objectius l’increment i la modernització de la capacitat productiva, així com aconseguir el màxim aprofitament en el tractament i comercialització de sal i potassa. Aquesta inversió convertiria al Bages en un nou punt de referència de la indústria química a Catalunya, el que es traduiria en  la creació de centenars de llocs de treball.
L’abril passat, la companyia minera va presentar el seu pla de futur al president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, a qui va exposar la necessitat de la connexió amb el corredor del mediterrani, projecte que ha estat impulsat per Ferrmed.
El cap de llista del Grup Independent de Súria (GIIS), Santi Filló, es va entrevistar el mes de maig amb el director general de Fermed, Joan Amorós, per tal de conèixer de primera mà les opcions i el cost de la connexió ferroviària directa del Bages amb el corredor ferroviari del mediterrani.
El director general de Fermed, Joan Amorós,  va indicar que que una de les opcions que millor s’adaptarien a les necessitats d’Iberpotash passaria per la connexió, des de la via de Renfe a Manresa, amb la línia de mercaderies  d’amplada europea que circula pel terme municipal de Cerdanyola del Vallés, el que es traduiria en la necessitat de realitzar una inversió que oscil·laria entre els 100 i els 150 milions d’euros per tal d’executar aquesta infraestructura.

Arxiu del blog