18 d’abril 2008

Preguntes del mes de Març al Ple de l'Ajuntament

Sabem que aixó de la política per molts de vosaltres és un pal, però us passem aquest retall d'acta, per què, si voleu, us assabenteu de les preguntes que el nostre grup GIS, va fer al passat ple.

Vinga animeu-vos i feu un cop d'ull...

1.-En actes que s’han realitzat a la nostra vila, com Cavalcada de Reis, Rua de Carnestoltes, Caramelles, festes de participació massiva tant a nivell de participants com a nivell d’espectadors, no és necessària la presència d’una ambulància?
El Sr. Carlos Roigé diu que sí. Hi ha l’ambulància que tenim aquí i en altres actes especials s’ha contractat una ambulància (castell de foc, cros escolar...)
La Sra. Natàlia Flores diu que segons la normativa hi ha d’haver una altra ambulància, a part de la del municipi, per si hi ha alguna urgència seria responsabilitat de l’ajuntament i una falta molt greu.
El Sr. Alcalde demana que si coneix la normativa ens n’informi.
La Sra. Natàlia Flores diu que és el Reial Decret 2816/82 i la Llei 10/90.
El Sr. Secretari diu que ho ha mirat i aquestes lleis parlen d’espectacles en locals d’afluència d’entre 100 i 1000 espectadors demana una farmaciola, en locals de mes de 1000 espectadors hi ha d’haver servei metge.
La Sra. Natàlia Flores insisteix que es necessari que hi hagi una ambulància.
El Sr. Alcalde diu que després de la falsa alarma del diumenge de Pasqua al pavelló es tindrà una ambulància en actes massius.

2.- Diferents ciutadans i nosaltres mateixes, som testimonis de l’acumulació d’excrements en bancs situats a la plaça St. Joan i barri St. Jaume. Hem tingut paciència però l’acumulació és de mesos. Hem donat temps al Sr. Gonzalez per què reaccioni però ens veiem obligades a dir: algú pot netejar els Bancs? Qui ho ha de fer?
La Sra. M. Àngels Ridó diu que el manteniment dels bancs és una actuació de la brigada, el tema de la neteja s’ha demanat puntualment a l’empresa CESPA que fa la neteja, es mirarà d’incloure-ho a la concessió.

3.- Respecte a l’aigua de la piscina:

· S’ha pensat - no sabem si encara es possible aquest any- en clorar l’aigua de la piscina durant l’hivern i no deixar que es faci malbé?

· Es valorarà la possibilitat de clorar la piscina durant l’hivern per anys vinents?

· Si no milloren les condicions climàtiques i no plou es podrà omplir la piscina municipal?

· S’ha pensat en la reutilització de l’aigua de la piscina per regar els arbres de Súria?


El regidor d’esports Sr. Angel López diu que la setmana passada es va parlar amb la SAS i es mirarà de reutilitzar l’aigua. Pel que fa a si es podrà omplir la piscina, ens haurem d’atenir al que digui l’ACA, per altra banda s’ha de mirar el pou que abans abastia la piscina per veure si es pogués fer servir aquesta aigua que no és de la xarxa.
La Sra. Montserrat Llop només demana que es tingui present i es posi en marxa la reutilització de l’aigua.


4.- Quina era la funció del Agent observador de les nostres Caramelles? Catalogar-la o estudiar-la per tal de millorar els nostres recursos i donar-nos eines de millora?

La Sra. Encarna Mata diu que es va demanar al Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana la catalogació de la festa de Caramelles, aquest Centre contracta una empresa que fa l’observació per poder catalogar la festa, això vol dir que es verifiqui com a festa tradicional de Súria.


5.- Respecte a l’ampliació del cementiri:

  • Quina funció farà la Sala de Vetlles de 300 m2 amb un cost de 300.000 €

  • Per què no està previst l’ampliació d’un vial doble. Primer per què l’accés actual és estret i segon perquè s’ha de pensar que el vial també dona l’entrada al barri del Poble Vell.
  • Per què en la primera fase no es valora posar urnes
  • Per què es fa construcció de les fases de baix a dalt i no l’inrevés?

El Sr. Miquel Àngel Montañà diu que el que han vist és l’avantprojecte, en el projecte que s’està redactant la sala de vetlles no hi serà. L’accés serà el mateix que hi ha perquè no hi ha un tràfic intens, només en moments puntuals (tots sants). En el projecte hi haurà l’espai per ubicar les urnes però no sap si es farà perquè manca l’estudi econòmic, però sap que no hi ha demanda. Pel que fa a la construcció es farà de baix a dalt perquè les instal·lacions estan a baix i és més viable fer-ho així. De totes maneres com en tots els projectes es posarà sobre la taula i se’n parlarà amb els grups.
La Sra. Montserrat Llop diu que el projecte dobla la capacitat de l’actual cementiri, per tant entén que si l’accés ara és dolent amb un projecte nou de tanta capacitat és necessari millorar l’accés més tenint en compte que també és l’accés al Poble Vell on és previst una nova promoció d’habitatges i demana que això es prengui com un prec del seu grup i es prevegi fer un vial doble o triple. Afegeix que amb la previsió d’una sala de vetlles municipal al projecte s’hauria pogut pensar i fer-la i s’haguessin pogut guanyar diners i evitar els dos tanatoris actuals.
El Sr. Montañá diu que totes les millores són bones però cal prioritzar-les.
El Sr. Alcalde diu que una cosa és l’ampliació del cementiri i una altra els habitatges que es desenvoluparan en una unitat d’actuació.

6.- Quant anys falten per l’acabament de la concessió amb Iberpotash del Casino?

La Sra. Encarna Mata diu que la concessió es va fer el 28 d’abril de 1993, per trenta anys per tant acaba el 28 d’abril de 2023, falten 15 anys.

7.- Actualment la part qui gestiona el Bar del Casino té un deute front a aquesta Corporació de 20.000 €, l'Ajuntament ha pensat fer alguna actuació a fi de poder fer efectiu el cobrament d'aquest deute?

La Sra. Encarna Mata diu que no s’ha pensat cap actuació perquè esperen que quan es rescindeixi el contracte pagui i si no ho fa ja l’Ajuntament ja disposa dels mitjans legals per poder cobrar.

8.- Quan el grup de govern té pensat fer la Comissió per negociar amb Iberpotash, que vareu votar positivament? Que hem d’esperar que s’acabi la legislatura?
La Sra. Encarna Mata diu que no s’esperarà que acabi la legislatura sinó que es farà quan l’equip de govern ho consideri oportú.
La Sra. Montserrat Llop només demana que amb els 13 anys de govern que porten es comencin a recollir el fruit de les negociacions amb Iberpotash i insisteix en que se li digui una data.
El Sr. Alcalde diu que la cessió dels terrenys per l’ampliació del cementiri és un resultat d’aquestes converses i pel que fa a la pregunta la portaveu ja l’ha respost.

9.- S’ha de controlar el C/ Maria Teresa de Calcuta de la nova urbanització que ha fet moviment i el terreny cedeix. Qui se’n ha de fer càrrec?
El Sr, Miguel Angel Montañá diu que se’n farà càrrec l’empresa Fuentecanal, promotora de la urbanització.

10.- Ja sabem que es una mica precipitat fer una valoració sobre els nous contenidors grocs, però és evident, que el seu disseny no és el més adequat ja que no facilita la introducció dels envasos en el contenidor. Es té en compte la possibilitat de que es pugui obrir la tapa del contenidor?.
La Sra. M. Àngels Ridó diu que de moment no es contempla aquesta possibilitat per evitar l’abocament impropis, és a dir d’altres coses que no hi ha d’anar ja que la recollida d’envasos ha de ser el màxim de selectiva.

11.- La brigada municipal aviat deixarà de ser una concessió per ser de contractació directa del nostre ajuntament, demanem:
Ja s’ha fet la distribució de tasques i horaris?

· Quina disponibilitat tindran els treballadors de la brigada?

· Quin nombre de treballadors seran contractats? Cal fer una ampliació eventual de plantilla? En quins casos?

. Es segueix amb la idea de tenir dues persones en horari complert per fer el manteniment de les escoles?

El Sr. Juan José González respon dient que la distribució i horari de la brigada està gairebé tancat i es faran 2 horaris un d’hivern i un altre d’estiu. No està decidit del tot però s’incrementarà la brigada en 2 ó 3 persones. Pel que fa als conserges hi haurà una remodelació dels horaris i no faran jornada completa.
El Sr.
Alcalde diu que quan el tema estigui tancat es tornarà a parlar amb tots els grups.

Arxiu del blog