04 de novembre 2011

LES PERSONES NECESSITADES I LES EMPRESES

En el passat ple municipal celebrat el dia 26 d’octubre es van aprovar  provisionalment les ordenances fiscals pel 2012 amb el vots favorables de l’equip de govern (CiU, AIS, ERC) i amb els vots contraris de l’oposició (PSC i GIIS).  El nostre grup, el GIIS, va votar desfavorablement aquest dictamen principalment per les dues apujades que al nostre entendre  penalitza dos dels pilars fonamentals que en aquets moments necessiten mes ajuda per superar l’actual crisis: les persones necessitades i les empreses.
No podem estar d’acord amb un increment de un 10 % amb la taxa de recollida d’escombreries amb un  IPC del 3 % i quan se’ns continua donant el mateix servei. De pagar 99,61 € aquest any, passarem a pagar 109,58 € el 2012.
- Sallent pagarà al 2012 la quantitat de 74 €. i amb un 10% de bonificació a les famílies que utilitzin en més de cinc ocasions la deixalleria municipal (regió7) –

Per a les famílies, aquest es un impost arbitrari  ja que grava per igual a totes elles  independentment de la renda, de les deixalles generades i el tractament que en fan de les mateixes. Tampoc es justifica  aquesta puja del 10 % per a les empreses, comerç, establiments de restauració, oficines, etc, 
El mateix hem assenyalat a l’equip de govern, un augment de un 15 % de la taxa de l’IAE (impost sobre activitats econòmiques),  i que grava a una part important d’empreses del nostre poble no es la millor política econòmica que ha de desenvolupar en la situació actual.
Els arguments donats pels qui tenen la responsabilitat de governar el poble de Súria, son trivials i recurrents: el sistema de recollida es deficitari, hem d’anivellar les taxes amb pobles d ‘entorn, estem per sota del màxim permès, etc.
Nosaltres, els regidors del GIIS, els hi hem demanat que no s’incrementin aquestes dues taxes, que s’han de tornar a negociar a la baixa, els contractes signats com fa tothom empreses i particulars,  per tal d’aconseguir donar el mateix servei  a un  millor preu.

                                                                                        
                               

Arxiu del blog