09 de gener 2012

RESPONSABLE DE COMPRES


Se’ns diu per activa i per passiva que no podem comparar com funciona l’empresa privada amb l’administració pública, bàsicament perquè el primer cerca el benefici i el segon busca el servei al ciutadà.
Però en comú ambdós haurien de cercar la bona gestió, es a dir, l’aprofitament dels recursos, amb un denominador comú: la optimització. I no cal dir que si s’ha fet be la feina  el primer repartiria beneficis als seus socis i el segon tindria més diners per destinar-los als ciutadans. Es per això que el nostre grup GIIS va proposar en aquest prec centralitzar les compres amb un responsable dins el personal de l’Ajuntament.

L’actual crisis ens demanda una gestió acurada en les nostres responsabilitats i principalment quan tractem de les finances publiques. Les despeses en el capítol de l’aprovisionament i compres s’han incrementat considerablement en els últims exercicis i es per aquest motiu que us demanem que estudieu la possibilitat d’assignar a un dels treballadors mes qualificats dels que disposeu perquè assumeixi la responsabilitat i el control de l’important despesa que representa aquesta partida en el pressupost municipal.”

El Sr. Josep M. Canudas diu que ja s’hi està treballant.
El Sr. Santi Filló diu que han fet un estudi econòmic i de les despeses del
període 2008-2011 i han trobat coses curioses:
- el capítol II de Lloguer i Compres, el 2008 era del 29% del pressupost total (1.900.000 €) i s’ha passat al 2012 al 38% (2.500.000 €),
- el capítol I de Personal, el 2008 era el 29% del pressupost i s’ha passat al 2011 a ser del 33%.
Pregunta si hi haurà algun tipus de remodelació del personal de la Policia Local i de Promoció Econòmica.
El Sr. Josep M. Canudas diu que s’està estudiant, hi ha una plaça d’agent
vacant i s’està valorant si es cobreix o no, a promoció econòmica s’està
estudiant també.
El Sr. Filló insisteix que l’evolució 2008-2011 del pressupost de despeses és de clara tendència a l’alça de despeses de personal i lloguer-compres, i que les subvencions i inversions han baixat.
El Sr. Secretari vol matisar que aquesta comparativa no signifiquen gran cosa perquè s’ha de tenir en compte que del 2008 al 2011 hi ha hagut canvis, la recollida d’escombraries i neteja viària ha passat del capítol 4 al capítol 2, també hi deu haver que la Brigada passa de capítol II a capítol I, per tant aquestes xifres s’haurien de depurar.
El Sr. Filló insisteix que el que importen són les tendències i la tendència a
l’alça de personal o compres hi són i de baixa de les subvencions i inversions també.

Arxiu del blog