07 de febrer 2013

Ple extraordinari per l'Aprovació provisional de l'Accés a la Rampa de la mina de Cabanasses



DICTAMEN

Per Decret de l’Alcaldia de data 20 d’abril de 2012 es va aprovar inicialment el Pla Especial de l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses, redactat a iniciativa d’IBERPOTASH SA.
L’expedient va ser sotmès a informació pública mitjançant anuncis inserits en el Butlletí Oficial de la Província de data 25/05/2012, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 21/05/2012, en el diari Regió 7  del dia 25/05/2012, al tauler d’edictes d’aquest ajuntament i a la pàgina web municipal, durant el termini de trenta dies, que fou prorrogat per 15 dies mes, mijançant anuncis inserits en el Butlletí Oficial de la Província de data 21/12/2012, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 17/12/2012, en el diari Regió 7  del dia 12/12/2012, al tauler d’edictes d’aquest ajuntament i a la pàgina web municipal, havent finalitzat el termini en data 11 de gener de 2013, període durant el qual  ha estat presentada una al·legació, segons consta en el certificat del Secretari de la Corporació que es troba a l’expedient.
Vistos els informes emesos per l’Arquitecte Municipal i pel Secretari interventor de la Corporació, així com els informes previs a l’aprovació provisional emesos per la Comissió Territorial d’Urbanisme i per l’òrgan ambiental.
D’acord amb el que s’estableix als articles 22.2, apartat c) i 47.2, de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i de l’article 80 i ss. del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya aprovat per Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, es proposa a l'Ajuntament Ple l'adopció del següent acord:
Primer.- Desestimar l’al·legació presentada durant el tràmit d’informació pública pel Sr. Christian Morron Lingl, pels motius expressats als l’informes de l’Arquitecte Municipal i del Secretari Interventor que s’adjunta al present dictamen.
Segon.- Aprovar provisionalment el Pla Especial de l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses, redactat a iniciativa d’IBERPOTASH SA. prenent en consideració l’informe de sostenibilitat ambiental, la memòria ambiental del pla i l’acord de l’òrgan ambiental i trametre  l’expedient complet a l’òrgan autonòmic competent per tal que atorgui l’aprovació definitiva.

Súria, 4 de febrer de 2013.
L’Alcalde,

Signat: Josep M. Canudas Costa

El nostre grup votarà favorablement aquest dictamen a fi i afecta que  Iberpotash pugui reprendre els treballs de la construcció de la rampa d’accés a la mina Cabanasses el mes aviat possible ja que considerem que aquesta obra es l’espina dorsal del projecte Phoenix del  que el GIIS sempre hi ha donat suport.

Tot i que som molt crítics amb tots els farragosos tràmits necessaris per endegar qualsevol tipus d’activitat econòmica, projecte etc ”l’impost burocràtic” creiem i exigim   que les coses s’han de fer complint les lleis establertes i que aquesta  situació, la parada de l’obra,  no s’hauria d’haver produït mai si tothom hagués fet les coses amb mes rigor i professionalitat.

No entrarem en les qüestions tècniques que queden ben explicitades en els informes del secretari i l’arquitecte municipal, la nostra valoració a fer serà la política.

En base la documentació tramesa us volem fer:  una pregunta,  presentar -vos unes consideracions  i finalment una petició.

1.- PREGUNTA: Perquè es va aprovar el 20 d’abril del 2012  el Pla Especial de l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses, per decret d’alcaldia i no es va  passar pel ple municipal tal i com ara es fa.?

2.- CONSIDERACIONS: LA FALTA DE TRANSPARENCIA: Durant tot el procés que s’inicia el 26 de juliol del 2011 amb la sol·licitud per part de IP de la llicencia d’obres per a la construcció de una rampa d’accés a la mina Cabanasses fins el dia d’avui,  6 de febrer de 2013 que ens  convoquen a un ple extraordinari per Aprovar provisionalment el Pla Especial de l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses”, el nostre grup no ha rebut cap mena d’informació per la concessió d’aquesta llicencia i ni constància dels problemes que ha generat l’atorgament de la mateixa.

Tampoc hem tingut cap mena de notificació  (informes alcaldia etc) de la denuncia del Estudi Jurídic Ambiental presentada el dia 19 d’octubre de 2012.

Tampoc se’ns diu res que el dia 15 de novembre de 2012 l’ajuntament de Súria rep la visita dels instructors de l’expedient en busca de documentació.

Tota l’ informació l’hem rebuda dels mitjans de comunicació locals i nacionals

3.- ANTECEDENTS A LA DEMANDA
L’escrit de 26 de novembre de 2012 signat pels inspectors Sr. Jose Ortiz Gimenez  i Angela Bello Ruiz i la lletrada del servei de protecció urbanística Ana Riverola Sopranis determinen en el seu informe tècnic - jurídic entre d’altres coses:

- que aquestes obres no estan contemplades en planejament urbanístic actualment en vigor.

-  que aquestes actuacions en curs no estan emparades amb la llicencia... que podrien consistir en una infracció urbanística molt greu si be aprovar-se definitivament el Pla especial podrien ser legalitzades.

- l’Ajuntament ha atorgat la llicencia sense seguir el procediment legalment establert fet pel qual es podria considerar la llicencia com a nul·la i procedir a la seva revisió.



El director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme  Sr Agustí Serra Munté resol: (entre altres)

- que l’ajuntament de Súria a l’empara de l’article 102 en el seu cas 103 de la llei 30/1992 revisi la llicencia d’obres atorgada a IP amb data de 9 de gener del 2012.

-  que una vegada finalitzi el procediment de revisió de la llicencia restauri la legalitat urbanística i incoï un expedient sancionador contra els responsables que amb les seves conductes han contribuït a l’atorgament de la llicencia.

- Això es notifica a l’ajuntament i als afectats el dia 7 de gener de 2013.

El director general d’Ordenació del Territori i Urbanisme  Sr.  Agustí Serra Munté dicta una altre resolució referent a la suspensió provisional de les obres i  resol: (entre altres)

“Primer.- Incoar, un expedient de protecció de la legalitat urbanística, contra el promotor de les obres l’entitat Iberpotash SA i contra el propietari dels terrenys el senyor Joan Castellà i Giralt, com a presumptes responsables de la comissió d’una infracció mol greu...”

“Tercer.- Ordenar a Iberpotash SA i al senyor Joan Castellà i Giralt SUSPENDRE PROVISIONALMENT I IMMEDIATA, les obres d’accés a la rampa de la mina de Cabanasses constitutives d’una infracció urbanística molt greu.”

“Quart.- Advertir als interessats que si es constatés l’incompliment de l’ordre de suspensió continguda a l’apartat tercer d’aquesta resolució...”

- Això es notifica a l’ajuntament i als afectats el dia 7 de gener de 2013.


- Demanem:

- 1. Que aquest Ajuntament utilitzi tot els recursos al seu abast  per tal que es puguin emprendre de nou i al mes aviat possible, els treballs de la rampa d’accés a la mina Cabanasses.

- 2. Que en base a tot el que acabem d’expressar anteriorment i a la  documentació existent   aquest Ajuntament  compleixi totes les resolucions dictades amb el ben entès que aquestes poden ser objecte de ser recorregudes.

- 3. Exigir responsabilitats politiques al regidor de l’equip de govern Sr. Joan Castellà i Giralt que està directament afectat en aquest procediment i demanar-li que cessi de les seves funcions com a regidor de l’ajuntament de Súria.

Arxiu del blog