DICTAMEN
Per Decret de l’Alcaldia de data 20 d’abril
de 2012 es va aprovar inicialment el Pla Especial de l’Accés a la Rampa de la
Mina de Cabanasses, redactat a iniciativa d’IBERPOTASH SA.
L’expedient va ser sotmès a informació
pública mitjançant anuncis inserits en el Butlletí Oficial de la Província de data
25/05/2012, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 21/05/2012, en el
diari Regió 7 del dia 25/05/2012, al
tauler d’edictes d’aquest ajuntament i a la
pàgina web municipal, durant el termini de trenta dies, que fou prorrogat per
15 dies mes, mijançant anuncis inserits en el Butlletí Oficial de la Província de data
21/12/2012, en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 17/12/2012, en el
diari Regió 7 del dia 12/12/2012, al tauler
d’edictes d’aquest ajuntament i a la pàgina
web municipal, havent finalitzat el termini en data 11 de gener de 2013,
període durant el qual ha estat presentada
una al·legació, segons consta en el
certificat del Secretari de la
Corporació que es troba a l’expedient.
Vistos els informes
emesos per l’Arquitecte Municipal i pel Secretari interventor de la Corporació,
així com els informes previs a l’aprovació provisional emesos per la Comissió
Territorial d’Urbanisme i per l’òrgan ambiental.
D’acord amb el que s’estableix als articles 22.2, apartat
c) i 47.2, de la Llei
7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, i de l’article 80
i ss. del Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya aprovat per Decret
Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, es proposa a l'Ajuntament Ple l'adopció del
següent acord:
Primer.- Desestimar l’al·legació presentada durant el
tràmit d’informació pública pel Sr. Christian Morron Lingl, pels motius expressats
als l’informes de l’Arquitecte Municipal i del Secretari Interventor que
s’adjunta al present dictamen.
Segon.- Aprovar provisionalment el Pla Especial de
l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses, redactat a iniciativa d’IBERPOTASH
SA. prenent en consideració l’informe de sostenibilitat ambiental, la
memòria ambiental del pla i l’acord de l’òrgan ambiental i trametre l’expedient
complet a l’òrgan autonòmic competent per
tal que atorgui l’aprovació definitiva.
Súria, 4 de febrer de 2013.
L’Alcalde,
Signat: Josep M. Canudas Costa
El nostre grup votarà favorablement aquest dictamen a fi
i afecta que Iberpotash pugui reprendre
els treballs de la construcció de la rampa d’accés a la mina Cabanasses el mes
aviat possible ja que considerem que aquesta obra es l’espina dorsal del
projecte Phoenix del que el GIIS sempre
hi ha donat suport.
Tot i que som molt crítics amb tots els farragosos
tràmits necessaris per endegar qualsevol tipus d’activitat econòmica, projecte
etc ”l’impost burocràtic” creiem i
exigim que les coses s’han de fer complint les lleis establertes
i que aquesta situació, la parada de
l’obra, no s’hauria d’haver produït mai
si tothom hagués fet les coses amb mes rigor i professionalitat.
No entrarem en les qüestions tècniques que queden ben
explicitades en els informes del secretari i l’arquitecte municipal, la nostra
valoració a fer serà la política.
En base la documentació tramesa us volem fer: una pregunta, presentar -vos unes consideracions i finalment una petició.
1.-
PREGUNTA: Perquè es va
aprovar el 20 d’abril del 2012 el Pla
Especial de l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses, per decret d’alcaldia
i no es va passar pel ple municipal tal
i com ara es fa.?
2.-
CONSIDERACIONS: LA FALTA DE TRANSPARENCIA: Durant tot el procés que s’inicia el 26 de juliol del
2011 amb la sol·licitud per part de IP de la llicencia d’obres per a la
construcció de una rampa d’accés a la mina Cabanasses fins el dia d’avui, 6 de febrer de 2013 que ens convoquen a un ple extraordinari per “Aprovar provisionalment el Pla Especial
de l’Accés a la Rampa de la Mina de Cabanasses”, el
nostre grup no ha rebut cap mena d’informació per la concessió d’aquesta
llicencia i ni constància dels problemes que ha generat l’atorgament de la
mateixa.
Tampoc hem tingut cap mena de notificació (informes alcaldia etc) de la denuncia del
Estudi Jurídic Ambiental presentada el dia 19 d’octubre de 2012.
Tampoc se’ns diu res que el dia 15 de novembre de 2012
l’ajuntament de Súria rep la visita dels instructors de l’expedient en busca de
documentació.
Tota l’ informació l’hem rebuda dels mitjans de
comunicació locals i nacionals
3.-
ANTECEDENTS A LA DEMANDA:
L’escrit de 26 de novembre de 2012 signat pels inspectors Sr. Jose Ortiz
Gimenez i Angela Bello Ruiz i la
lletrada del servei de protecció urbanística Ana Riverola Sopranis determinen
en el seu informe tècnic - jurídic entre d’altres coses:
- que aquestes obres no estan contemplades en planejament
urbanístic actualment en vigor.
- que aquestes
actuacions en curs no estan emparades amb la llicencia... que podrien consistir
en una infracció urbanística molt greu si be aprovar-se definitivament el Pla
especial podrien ser legalitzades.
- l’Ajuntament ha atorgat la llicencia sense seguir el
procediment legalment establert fet pel qual es podria considerar la llicencia
com a nul·la i procedir a la seva revisió.
El director general d’Ordenació del Territori
i Urbanisme Sr Agustí Serra Munté resol: (entre altres)
- que l’ajuntament de Súria a l’empara de l’article 102
en el seu cas 103 de la llei 30/1992 revisi la llicencia d’obres atorgada a IP
amb data de 9 de gener del 2012.
- que una vegada
finalitzi el procediment de revisió de la llicencia restauri la legalitat
urbanística i incoï un expedient sancionador contra els responsables que amb
les seves conductes han contribuït a l’atorgament de la llicencia.
- Això es notifica a l’ajuntament i als afectats el dia 7
de gener de 2013.
El director general d’Ordenació del Territori
i Urbanisme Sr. Agustí Serra Munté dicta una altre resolució referent
a la suspensió provisional de les obres i
resol: (entre altres)
“Primer.- Incoar, un expedient de protecció de la
legalitat urbanística, contra el promotor de les obres l’entitat Iberpotash SA
i contra el propietari dels terrenys el senyor Joan Castellà i Giralt, com a presumptes
responsables de la comissió d’una infracció mol greu...”
“Tercer.- Ordenar a Iberpotash SA i al senyor Joan
Castellà i Giralt SUSPENDRE PROVISIONALMENT I IMMEDIATA, les obres d’accés a la
rampa de la mina de Cabanasses constitutives d’una infracció urbanística molt
greu.”
“Quart.- Advertir als interessats que si es constatés l’incompliment
de l’ordre de suspensió continguda a l’apartat tercer d’aquesta resolució...”
- Això es notifica a l’ajuntament i als afectats el dia 7
de gener de 2013.
- 1. Que aquest Ajuntament utilitzi tot els recursos al
seu abast per tal que es puguin
emprendre de nou i al mes aviat possible, els treballs de la rampa d’accés a la
mina Cabanasses.
- 2. Que en base a tot el que acabem d’expressar
anteriorment i a la documentació
existent aquest Ajuntament compleixi totes les resolucions dictades amb
el ben entès que aquestes poden ser objecte de ser recorregudes.
- 3. Exigir responsabilitats politiques al regidor de
l’equip de govern Sr. Joan Castellà i Giralt que està directament afectat en
aquest procediment i demanar-li que cessi de les seves funcions com a regidor
de l’ajuntament de Súria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada