El en ple de maig vàrem presentar aquesta moció, que va
ser passada a prec. El nostre grup GIIS, creu que a poc a poc, s’ha d’anar
posant en ordre temes pendents relacionats amb l’obligació de tenir plans d’emergència
dins els edificis municipals, tal com marca la llei.
ANTECEDENTS:
Segons la llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals en l’article 20 que parla de Mesures d’emergència diu:
L’empresari, tenint en compte les dimensions i l’activitat de l’empresa, com també la possible presència de persones que en siguin alienes, ha d’analitzar les possibles situacions d’emergència i adoptar les mesures que cregui convenients en matèria de primers auxilis, lluita contra incendis i evacuació dels treballadors; amb aquesta finalitat, ha de designar el personal encarregat de posar en pràctica aquestes mesures i ha de comprovar periòdicament, si cal, que funcionin correctament. Aquest personal ha de tenir la formació necessària, ser suficient en nombre i disposar del material adequat, segons les circumstàncies indicades més amunt.
Segons el Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo, un Pla d’Emergència es la planificació i organització humana per a l’ utilització optima dels mitjans tècnics previstos amb la finalitat de reduir al mínim les possibles conseqüències humanes i/o econòmiques derivades de una situació d’emergència.
Atès que a l’Ajuntament es desenvolupa una activitat, que es tracta d' un edifici de publica concurrència i que es obligatori disposar de un Pla d’Emergència.
Atès que ja es disposa de un document Pla d’autoprotecció, realitzat per l’empresa MB Prevent que desenvolupa el Pla d’Emergència.
SOL·LICITEM:
Segons la llei 31/1995 de Prevenció de Riscos Laborals en l’article 20 que parla de Mesures d’emergència diu:
L’empresari, tenint en compte les dimensions i l’activitat de l’empresa, com també la possible presència de persones que en siguin alienes, ha d’analitzar les possibles situacions d’emergència i adoptar les mesures que cregui convenients en matèria de primers auxilis, lluita contra incendis i evacuació dels treballadors; amb aquesta finalitat, ha de designar el personal encarregat de posar en pràctica aquestes mesures i ha de comprovar periòdicament, si cal, que funcionin correctament. Aquest personal ha de tenir la formació necessària, ser suficient en nombre i disposar del material adequat, segons les circumstàncies indicades més amunt.
Segons el Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo, un Pla d’Emergència es la planificació i organització humana per a l’ utilització optima dels mitjans tècnics previstos amb la finalitat de reduir al mínim les possibles conseqüències humanes i/o econòmiques derivades de una situació d’emergència.
Atès que a l’Ajuntament es desenvolupa una activitat, que es tracta d' un edifici de publica concurrència i que es obligatori disposar de un Pla d’Emergència.
Atès que ja es disposa de un document Pla d’autoprotecció, realitzat per l’empresa MB Prevent que desenvolupa el Pla d’Emergència.
SOL·LICITEM:
- Adequar i completar el Pla d’Emergència segons el document esmentat.
- Implementar el Pla d’Emergència a l’edifici de l’Ajuntament.
- Fer el mateix, si cal, a la resta d’edificis de titularitat municipal.
- Informació de la data d’elaboració i dels cost del document elaborat per MB Prevent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada